Kerry

A hosszú nyaralás után első Írországi kirándulásunk Kerry megyébe vezetett. A Dingle félszigeten tett korábbi látogatásunk után elhatároztam, hogy lefutom a Dingle Marathont. Tehát ez volt látogatásunk egyik oka. A másik, hogy Kerry többi részén is egy kicsit szétnézzünk.

Pénteken munka után indultunk Tralee-be. Nagyon sokan Írország egyik legnagyobb művészeti és zenei fesztiváljára, az Electric Picnic-re igyekeztek az M7-en autópályán, így az első 100 km-t igen lassan tettük meg. Kilóméterenként álltak az autók és buszok (!) a leállósávban, ahol a lelkes partyarcok az útközben elfogyasztott sört engedték ki magukból. A nyertes az a raszta fiatalember lett, aki a lépésben haladó autósor felé fordulva, integetve és mosolyogva könnyített magán. Későn érkeztünk Tralee-be, a már alvó gyerekeket átpakoltuk az ágyakba, majd a másnapi versenyre való készülődés után mi is gyorsan lefeküdtünk. Másnap korán indultunk, mivel 9-kor rajtolt a Dingle Marathon.

Eredetileg ez lett volna a verseny, ahol próbálok egy 3:00 – 3:10 körüli időt futni, de időközben úgy alakult, hogy a Dublin Marathonon is el tudok indulni Brigivel együtt, szóval inkább oda időzítem majd a rakétákat. Jobb is, mivel Dingle dimbes-dombos, Dublin pedig sík, tehát ez utóbbi gyorsabb pályának ígérkezik. Ennek megfelelően az volt a terv, hogy az egyszerűség kedvéért 3:30-as időt futok, tehát 1 km-t 5 perc, 1 mérföldet pedig 8 perc alatt kell teljesítenem. Az időjárással ezúttal sem volt baj, kellemes 13-15 fok volt, szél alig, felhős és napsütéses időszakok váltották egymást az egész hétvégén. A mezőny elejéről rajtoltam, és csak arra figyeltem, hogy ne vigyen el a tömeg, tartsam a kitűzött sebességet. Többé-kevésbé sikerült is, bár néha túl gyors voltam. Persze leginkább a tájra figyeltem, hiszen elsősorban ezért választottam ezt a versenyt. Csodálatos, mint ahogy arról a korábbi bejegyzésben már írtam. Csak az utolsó 4-5 km volt unalmas: egy teljesen egyenes, magas fákkal szegélyezett szakasz volt, ahol csak a távoli (és nagyon lassan közeledő) kis emelkedőt bámultam. A verseny pompás hangulatához nem csak a táj szépsége, hanem a helyiek biztatása és vendéglátása is nagyban hozzájárult. A hivatalos frissítőpontokon kívül a házaik előtt álldogáló, szurkoló helyiek vizet és kaját is osztogattak. Olyan kedvesek voltak, hogy nem tudtam visszautasítani a felkínált piros, hal alakú, de málna ízű gumicukrokat. Végig minden rendben ment, nagyon jó hangulatban, könnyedén futottam, a „fal effektus” is elmaradt és végül 3:23:52 idővel a 22. helyen fejeztem be a versenyt. Haladóknak: átlag pulzus 159, max 174, átlag sebesség 4:48 min/km, max 3:40 min/km. Felszerelés: a védett korba (öregszik, de még nem szabad kidobni) lépett Pearl Izumi cipő, újdonságként egy CEP kompressziós szár, és Brig kölcsönadta a Polar RC3 GPS óráját.

kerry032.jpg

Valahol

kerry031.jpg

Közös befutó,boldogság

kerry001.jpg

A verseny utáni rövid pihenőt követően a közeli, már ismert Inch Beach-re mentünk abban a reményben, hogy Brig szörfözhet egy kicsit. Az idő azonban továbbra is pompás volt, így hullámok híján Brig a szörfözés helyett futott, a gyerekek homokoztak, játszottak én meg szimplán csak döglöttem.

kerry002.jpg

Ugyan itt már készült egy kép kevésbé ideális körülmények között

kerry003.jpg

Megvan az összhang

kerry004.jpg

Mimi alkot

kerry005.jpg

Jobban fut, mint szörfözik - egyenlőre

Késő délután tovább gurultunk Kells felé, ahol egy pompás házat sikerült bérelnünk. 3 hálószoba, pazar kilátás a tengerre, kandalló, segítőkész, nagyon kedves tulaj (aki persze nem ott lakik, csak átjött üdvözölni). Az étkezőben otthon sütött kalács (scone), házi lekvár, vaj, a hűtőben tej várt. Nem rossz.

Erősen elgondolkodtunk azon, hogy másnap elhajózunk Skellig Michael szigetre (ezt a múltkor kimaradt), de végül – elsősorban a gyerekek miatt – most is kihagytuk. A szigetre kb 1 órás hajóút vezet, a madarakon, romokon és a látványon kívül nincs semmi, szóval a gyerekek számára nem lett volna valami izgi. Inkább a félsziget déli csücskére autóztunk és meglátogattunk egy csokoládégyárat, majd a ragyogó időre való tekintettel ismét a tengerparton töltöttünk jó pár órát.

kerry006.jpg

Ott a háttérben a Skellig szigetek

kerry007.jpg

Két malac

kerry008.jpg

Easy like Sunday morning

A következő nap kettévált a csapat: Brig és a gyerekek a Kells House and Gardens-be látogattak, majd a Rossbeigh félszigetre mentek. Én korai indulással a Ring of Kerry-t (a félszigeten körbevezető út) tekertem végig. Ugyanis teljesen véletlenül volt nálam egy bicikli.

A gyerekek pompásan szórakoztak a parkban fából kifaragott állatok megmászásával, meg persze a standard ide-oda rohangálással.

kerry009.jpg

kerry010.jpg

kerry011.jpg

kerry012.jpg

kerry013.jpg

kerry014.jpg

kerry015.jpg

kerry016.jpg

Én meg csak tekertem, tekertem, tekertem. Eredetileg úgy terveztem, hogy Kells-ből indulva az óramutató járása szerint teljesítem a kört, tekintettel arra, hogy így éppen szembe megyek a nagyobb fogalommal. Aztán a terv változott, mivel hétfőn, utószezonban nem volt nagy a forgalom, így az órával szembe tekertem. Voltak unalmas szakaszok is, de nagyrészt szép és változatos tájon vezetett az út. Változatos minden tekintetben: van sík és már-már meredek, tengerparti és hegyi szakasz, sima és rossz minőségű burkolat. Kerékpársávval csak egy rövid szakaszon találkoztam, kerékpárút nincs (csak tervben).

Elnézést a gyenge fotók miatt, de csak egy apró gépet vittem magammal, ami ráadásul folyton bepárásodott a Mesterbike mezem hátsó zsebében.

kerry017.jpg

Waterville kora reggel, Chapin a szokásos deszkás gatyájában, és a Tarmac

kerry020.jpg

N70 - Ring of Kerry

kerry019.jpg

Kicsit emelkedik már

kerry021.jpg

Na, megvan a helyem

kerry028.jpg

Killarney National Park

kerry029.jpg

Az írek nyugodtan vezetnek, de itt-ott elég sok "donut"-ot (ahogy ők hívják) rajzolnak (Molls Gap)

kerry030.jpg

Killarney National Park tavai a Molls Gap felől nézve

kerry025.jpg

Bicaj a király.

kerry022.jpg

Hallépcső fekete öves halaknak

kerry024_1.jpg

Blackwater és egy kellemes híd mondjuk Sitku úrnak

kerry026.jpg

King Puck szobra, Killorglin

Csak rövid pihenőket tartottam, a marathonon zsákmányolt géleket és energiaszeleteket tömtem magamba. Kb 100 km után kezdtem érezni némi fáradságot, de meglepő módon hát- vagy derékfájást, seggzsibbadást nem. Végül kicsit több, mint nettó 6:16 órás, 163 km tekerés és 1300 m szint után érkeztem Rossbeighs Beachre. Hamarosan Brigiék is befutottak és kezdődhetett a homokdűnék megmászása. Hazafelé indulás előtt, a „kinek van több homok a cipőjében” versenyt meglepő módon Matyku nyerte. Nem is értjük hol tárolta az apró cipőjében azt a rengeteg homokot.

kerry033.jpg

Rossbeighs Beach (credit: rossbeigh.com)

Ezzel sajnos véget is ért a pompás kirándulásunk. Kerry megye továbbra is a kedvencünk. Ha lehet, később még egyszer visszajövünk, de a következő célpont Sligo és Mayo megyék lesznek a nyugati parton.